Bussi esisilla
reguleerimine
Vanade vw-de torsioon-esisild on lihtne ja tugev ning ilma erilise
põhjuseta pole vaja teda torkida. Hooldevaba ta siiski ei ole -
määrimiseks on spetsiaalsed niplid. Minul tuli silla
reguleerimine ette võtta šarniiride vahetuse tõttu, kuna
selle käigus lähevad esirataste kaldenurgad paigast ära.
Šarniiride vahetus ei ole iseenesest väga keeruline, küll aga
aeganõudev - käändtelje poldid tuleb lahti keerata
ning õõtshoovad ükshaaval torsioonide otsast maha
võtta, et vanad liigendid lahti ja uued asemele pressida. Kui
vanad on väga kõvasti kinni, siis aitab kuumutamine.
Ülemine liigend kinnitub käändtelje külge
ekstsentrilise vahekoonuse kaudu, mille pööramisega
reguleeritakse kaldenurka. Õige kaldenurk on +40' (± 20')
st. rattad on õige pisut väljapoole kaldu.
Kokkujooksuga on keerulisem lugu. Manuaal
ütleb, et kokkujooks peab koormamata rataste korral olema +15'
(±15') ja nii saigi algul reguleeritud. Tulemuseks oli see, et
6-liikmelise seltskonna sõitu saatis ka sirgel asfaldil pidev
kummivilin ja kruusateel tekkis kiilasjää-tunne. Uuesti
stendi külastades selguski, et kokkujooks sõltub koormusest
- paralleelvardad on kaldu ja vedrude kokkusurumisel lükkavad nad
ka rattad rohkem ettepoole kokku. Uus reguleering sai tehtud nii, et
esiistmel oli 2 inimest ja siis seati kokkujooks 15' peale. Kui
nüüd istub ees ainult juht, siis on kokkujooks enamvähem
0 ja tühja masina korral -40'. Pikka kogemust kummide kulumise
kohta veel ei ole, aga juhitavuse põhjal tundub, et nii
võiks jääda.
Hilisem täiendus - ei saanud nii
jääda, kuna kokkujooks oli ikka liiga suur. 6-liikmelise
seltskonna 500-km ots võttis kummide välisservad siledaks.
Uuesti sai reguleeritud nii, et 4 inimese korral oleks kokkujooks
0° (enne kolmandat reguleerimist samas olukorras +2°20').
Nüüd on tühja masina korral rattad pisut lahku
(-1°), nagu nad ka enne esimest reguleerimist olid.