Mootorid



Selline oli minu põrnika 1,6l mootor pärast mahavõtmist. Jõuallikas oli end üsna ammendanud - sümptomiteks vähenenud võimsus, väntvõlli pikilõtk ja tõsine õlileke hooratta juurest. Pärast lahtivõtmist selgus, et otsmine raamlaager on niivõrd deformeerunud, et plokk ei olnud enam taastatav. Praegu on minu bussimootoris käigus selle mootori kepsud ja väntvõll koos hooratta ja siduriga (ja mingi hulk väiksemat pudi).



Selline näeb välja 1,6l CT-seeria mootor, mida kasutati '80-'82 aasta VW-Transporteritel. Sisuliselt on tegu Tüüp 3 mootori edasiarendusega, mida on täiendatud hüdrauliliste klapitõukurite, õlifiltri ning kontaktivaba süütesüsteemiga. Pärast jahutusplekkide eemaldamist tuleb välja mootoriplokk, mis on põrnika omaga üsna sarnane. Idee oligi see mootor taastada ja sobitada põrnikale. Paraku plaan ebaõnnestus, kuna mootori plokk oli ülekoormuse ja/või ülekuumenemise tõttu kõveraks tõmbunud. Lisaks sellele ebaõnnestus raamlaagrite ülepuurimine. Praegu kasutab minu bussimootor siit pärit süütesüsteemi ja bensiinipumpa.




1300 cm3 põrnika-mootor. See mootor peaks ühel päeval minu põrnikale peale minema, paar aastat liigutas ta edasi klubi presidendi Sirje punast põrrat.




Sisu poolest on tegu VW-tehases taastatud 1,3l mootoriga. Jõuallika eripäraks on mõne kohaliku Jaan Tatika käes olnud silindrid, mis olid puuritud 1,5mm suuremaks (79mm) ja kuhu olid sobitatud VAZ 21011 kolvid. Kuna neil kolbidel on keskel lohk, siis on surveaste originaalist pisut madalam (7,2). Et aga silindrid olid kenasti mõõdus ning kolvid-rõngad sai pandud uued, siis ta lippab "tuhandekolmesaja" kohta päris kenasti. Väljalase on ussipesa-tüüpi koos "Hide-out" summutiga. Hääl on ilus.
Täiendus - minu põrrale see mootor ei jõudnudki, sest müüsin ta 2006. aasta suvel ühele trike-vennale maha. Minu tuleviku-plaanidest kippus ta lihtsalt üle jääma, liiatigi oli ussipesa oli juba bussi mootorile läinud.

1600 cm3 bussimootor. Selline nägi välja minu bussi 1,6l mootor 2003. aasta aprillis pärast uute silindripeade ja uue karburaatori paigaldamist.




Praegu on mootori konfiguratsioon siis selline:



Mootor on iseenesest enam-vähem, aga 1,6l jääb bussi jaoks paratamatult nõrgaks. Perspektiivis on selle asemele ehitada korralik 2,0l bussimootor.


2000 cm
3 bussimootor. Pooleliolev projekt, millel on omaette veebipäevik.



2100 cm3 vesibokser. Algjärgus projekt, millel on algjärgus veebipäevik.




<- Tagasi